WIADOMOŚCI

  • 10.04.2009
  • 3734
Bridgestone przed Grand Prix Chin
Bridgestone przed Grand Prix Chin
Hirohide Hamashima, dyrektor odpowiedzialny za rozwój opon w firmie Bridgestone wypowiedział się na ich temat przed weekendem w Chinach:
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Shanghai International Circuit jest wymagający, siły boczne są bardzo duże, oczekujemy grainingu na przedniej lewej oponie, który będzie powstawał szczególnie na zakręcie 2 i 13. Również na tylnych oponach może pojawić się graining. Układ toru determinuje użycie średniego docisku w bolidach, są dwie długie proste, ale duży procent toru to jest bardzo kręty i techniczny. Wielkim wyzwaniem zarówno dla zespołów jak i kierowców będzie wypracowanie odpowiedniego ustawienia bolidu i jak najlepszego wykorzystania opon.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

26 KOMENTARZY
avatar
sivshy

10.04.2009 08:22

0

dobra guma nie jest zła ;] sorry walerus ;d


avatar
grzybek12345

10.04.2009 08:40

0

bla bla bla


avatar
Skoczek130

10.04.2009 09:02

0

Coś czarno widzę formę tych opon...


avatar
Piotre_k

10.04.2009 09:13

0

A po wyścigu do długiej listy naszych sukcesów dopiszemy kolejne zwycięstwo w GP bolidu korzystającego z naszych bezkonkurencyjnych opon...


avatar
Gosu

10.04.2009 09:35

0

No konkurencje mają przepotężna ;)


avatar
niza

10.04.2009 10:26

0

jak już teraz mówią o grainingu to będzie lipa z tymi oponami fest. Przewagę będą mieli ci co będą umieli zniszczyć opony najmniej


avatar
grabin

10.04.2009 12:29

0

Czyli Robert :)


avatar
sivshy

10.04.2009 12:49

0

Robert zwykle narzekał na graining w zeszłym sezonie, więc chyba nie. Być może jego styl jazdy i bolid go wzmagały, tego nie wiemy. W każdym razie teraz z powodu dużej nadsterowności zapewne musiał zmienić styl jazdy, a i bolid jest już nowy. Więc jestem ciekaw, co będzie z tym grainingiem w jego przypadku, skoro nawet Bridgestone przyznaje się bez bicia, że będą z tym problemy.


avatar
piotrek74

10.04.2009 14:06

0

Wielkim wyzwaniem zarówno dla zespołów jak i kierowców będzie wypracowanie odpowiedniego ustawienia bolidu i jak najlepszego wykorzystania opon.” i to jest sedno sprawy-zespoły muszą sobie poradzić(a mają inne wyjście?)


avatar
robtusiek

10.04.2009 14:52

0

@sivshy nie ładnie się zachowałeś, teraz @walerus nie będzie miał co napisać hihi;)


avatar
pz0

10.04.2009 16:29

0

Bridgestone robi postępy. Teraz zapowiadają graining tylko na trzech gumach. Jeszcze z 10 lat i problem będzie rozwiązany.


avatar
saint77

10.04.2009 17:20

0

Może w 2010 zmienią regulamin i każdy zespół będzie mógł sam wybrać dostawcę opon? Byłoby ciekawiej...


avatar
walerus

10.04.2009 21:37

0

zła guma nie jest dobra....


avatar
walerus

10.04.2009 21:38

0

;-)


avatar
sivshy

10.04.2009 21:41

0

osz ty, już myślałem że Cię zatkało... ;]


avatar
sivshy

10.04.2009 21:45

0

@pz0: Dlatego właśnie monopol na gumy w F1 to najbardziej poroniony pomysł w historii sportu... Powinno się poszukać alternatywy dla Bridgestone, na pewno oprócz Michellina znajdzie się firma zainteresowana dostarczaniem opon do F1. Kiedyś była taka firma, jak Good Year, która dostarczała opony dla F1. Jeździło się wtedy jeszcze na slickach, więc nie mieliby wielkich zaległości w stosunku do Bridgestone. A gumy byłyby dużo lepsze, i wróciłby kolejny, stary i dobry element wyścigu technologicznego. Swoją drogą, ciekawe jaką działkę odpala Berniemu BS za swój monopol..


avatar
Skoczek130

10.04.2009 22:07

0

Sivshy- masz rację. Od dawna o tym pisze, że najlepszym wyjściem będzie dojście nowego producenta. Good Year na pewno dałoby sobie radę, tym bardziej, że wycofali się z WRC. Najbardziej martwi mnie sytuacja w MotoGP. Jeśli ktoś z forum interesuje się sportem motocyklowym, wie, że tam również rozpoczął się monopol. Jeśli więc sytuacja będzie podobna do F1, motocykliści mogą miec bardzo niebezpieczne upadki (gorsze, aniżeli wczęśniej). Obym się jednak mylił.


avatar
walerus

10.04.2009 22:11

0

monopol w gumach to gorsze gumy - no to jest chyba jasne....


avatar
Angulo

11.04.2009 06:46

0

walerus- nie wybaczę ci tego to było moje. zła guma nie jest dobra...


avatar
daniel.dk

11.04.2009 10:05

0

guma gumie nierówna..


avatar
pz0

11.04.2009 12:26

0

Ale gumy Bridgestone są ciągle najlepsze. Ciągle wszyscy w F1 je wybierają ;->


avatar
sivshy

11.04.2009 18:17

0

coś się dzisiaj koledze pz0 żart wyostrzył ;]


avatar
walerus

11.04.2009 22:22

0

po prostu mają wybór- albo bardziej twarda albo bardziej miękka....


avatar
Kojo

12.04.2009 07:13

0

Jak pamiętam stare czasy, to Good Year kojarzył mi się z F1 i nie wiem czemu się wycofali mieli dobre gumy i wiele teamów z nich korzystało, a teraz jakiś monopol ma BS I przez to jakość gum spadła, jak dla mnie powinna być dowolność wyboru, a nie narzucanie takich i czy innych opon, a co do Moto GP to śledzę tę serią od czasów Doohana i zawsze pasjonowały mnie jego pojedynki z Alexem Criville, ale wtedy to była klasa 500cc, Rossi dopiero zaczynał karierę w 125cc, a Max Biaggi rządził i dzielił w 250cc i nie cieszy mnie to, że ma tam być monopol na opony.


avatar
sivshy

12.04.2009 10:55

0

@walerus: Choć ostatecznie, i tak muszą w wyścigu zastosować obydwie...


avatar
Raven89

14.04.2009 13:42

0

Żeby tylko im te gumy nie popękały bo będzie źle ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu